Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 9. maaliskuuta 2024

Päivän Rukous,, Maaliskuun 9. päivä

 


Te rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskomme

perustukselle.


Juuda v. 20



Kaikkivaltias Jumala, taivaallinen Isä, vaikka minä olen aivan

arvoton rukoilemaan Sinua, niin minä kuitenkin lakkaamatta

rukoilen. Sinun suuri armahtavaisuutesi ja minun suuri hätäni

ajavat minut siihen. 


Minä lohdutan itseäni myös sillä, että Sinulla on kaikkivaltias

voima, joka on suurempi, kuin että mikään olisi Sinulle  mah-

dotonta. Ei mikään, rakas Jumala, ole Sinulle liian vaikeaa tai

liian suurta, kun on kysymys auttaa Sinun lapsiasi. Käänny

minun puoleeni, taivaallinen Isä, ja anna minulle oikea usko 

rakkaaseen Poikaasi, meidän Vapahtajaamme. 


Minä rukoilen Sinua sydämestäni, että Sinä lisäät uskon heikkoa

liekkiä minussa, niin että siitä tulee loimuava tuli. Minun Jumalani,

kuinka elävä ja voimakas ja toimiva onkaan oikea usko. Sinun, 

rakas Isä, ei ole tarpeen minulta tiedustella hyviä töitä, sillä  usko

suorittaa niitä, ennenkuin kukaan ehtii kysyä. Kuinka luottaakaan

horjumattomasti Sinun armoosi. Ken todella uskoo, hän ei epäile

tuhat kertaa kuolla uskonsa todistamiseksi.


Usko tekee minut iloiseksi ja rohkeaksi. Se taivuttaa minut mielelläni

palvelemaan Sinua, Jumalani, ja koko luomakuntaasi. Vahvista

minua, että minä kenenkään pakottamatta olen altis ja innokas

tekemään jokaiselle ihmiselle oikeutta, palvelemaan lähimmäistäni

ja kärsimään kaikkea, minkä Sinä näet hyväksi sälyttää minun

kärsittäväkseni.


Herra Jeesus Kristus, Sinä uskon alkaja ja täyttäjä, asu minussa ja

hallitse minua nyt ja aina.


Amen.


( Martti Luther, 1483-1546 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti