Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 11. maaliskuuta 2024

Päivän Rukous,, Maaliskuun 11. päivä

 


Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat 

teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

1. Joh. 2, 12.


Herra minun Jumalani, minä häpeän nostaa silmäni

Sinun puoleesi. Minä olen niin peräti unohtanut itseni,

etten minä ole muistanut olevani ihminen joka on luotu

iankaikkisuutta ja lunastettu taivasta varten. Surulla minä 

muistelen entistä elämääni.


Minä olen hamasta nuoruudestani vihoittanut Sinua, joka 

olet minun Luojani ja korkein hyväntekijäni, minun paras

ja rakkain ystäväni. Sinä olet tehnyt minulle niin tutki-

mattomasti paljon hyvää. Kaikkitietävä Isä, Sinä olet Henkesi

kautta vaikuttanut minussa murhetta ja katumusta. Sinä, joka

tunnet sydämeni sisimmän, näet, että minä tahdon parantaa 

syntisen elämäni. 


Minä olen Sinun käsialaasi, jota Sinä et ole aikonut kadotuksen

omaksi. Niin pelasta, rakas Isäni, minut siitä turmeluksesta,

johon minä olen joutunut. Sinun rakas Poikasi Jeesus Kristus on

kuollut minunkin edestäni sitä varten, että minä saisin elää.

Hänen tähtensä anna minulle anteeksi kaikki minun syntini.


Ota minut jälleen Sinun lapseksesi. Anna minun oikein tuntea, 

kuinka paljon Sinulla on ollut vaivannäköä minun lunastamisestani,

etten minä pitäisi halpana Sinun hyvää työtäsi, vaan tulisin pala-

vaksi rakkaudessa ja sydämen pohjasta kiitolliseksi. Anna minulle,

minun Jumalani, Sinun Pyhän Henkesi armo. 


Luo minuun, Jumala, puhdas Sydän. Älä heitä minua pois kasvojesi

edestä. Ole minulle armollinen ja kuule rukoukseni Kristuksen

tähden.


Amen.


( Henrik Renqvist, 1789-1866 )



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti