Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 7. maaliskuuta 2024

Päivän Rukous,, Maaliskuun 7. päivä

 



Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain.

Gal.6, 2.


Herra Jeesus Kristus, minä uskon, että Sinä kannat
minun syntini. Auta, että minäkin kärsivällisesti 
kantaisin heikkojen ja vielä harhailevien veljieni 
syntejä. 

Auta, että minä ottaisin heidän syntinsä omikseni,
ja jos minussa olisi jotain hyvää, antaisin sen tulla
heidän hyväksensä. Valaise, Herra, minun silmäni 
nähdäkseni, että veljeni synti on minun syntini. 

Jos hän teki eilen syntiä, niin minä tein tänään. Tai jos 
hän teki eilen, niin minä sekä eilen että tänään. Me olemme 
kaikki Aatamin lapsia, sentähden me teemme Aatamin tekoja.

Mutta Sinä, Herra, tahdot, ettei yksikään meistä joutuisi
epäilemään Jumalan väkeviä tekoja. Varjele minua, etten
eksyisi pitämästä itseäni vanhurskaana, enkä tahtoisi
kantaa veljeä, joka näyttää olevan minua huonompi.

Auta, että minä voisin kärsivällisyydelläni, rukouksellani,
ja esikuvallani häntä palvella. Minä tiedän, Herra, että
Sinä olet se, joka kaiken vaikutat, sentähden minä kiitän
ja rakastan Sinua. 

Sinua minä sydämellisesti rukoilen sekä itseni että veljieni puolesta. Ole kaikille armollinen. Auta minua muistamaan, mitä Sinä olet tehnnyt minun hyväkseni, niin että minäkin oppisin, mitä minä olen velvollinen tekemään toisten puolesta. 

Minä tiedän, että Sinun ristisi, Herra, on jaettu yli kaiken maailman. Jokainen saa siitä osansa. En minäkään tahdo omaa osaani heittää luotani, vaan sitä kantaa      Sinun nimessäsi ja Sinun rakkautesi voimalla.

Amen


(Martti Luther, 1483-1546)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti