Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

perjantai 22. maaliskuuta 2024

Päivän Rukous,, Maaliskuun 22. päivä

 



Me rakastamme, sillä Hän on ensin rakastanut meitä.

1. Joh. 4, 19.



Armorikas Jumala ja Isä, minä kiitän Sinua suuresta,
käsittämättömästä rakkaudestasi, jolla Sinä minua
rakastat. Sinä kannat minua rakkaudellasi ikäänkuin
sydämelläsi. Sinä aina ajattelet minua etkä minua
unhota.

Sinä huolehdit minusta, Sinä kuulet rukoukseni, Sinä 
luet huokaukseni ja kaikki minun murheeni. Sinä 
tunnet minun sydämeni ja olet minulle ilmoittanut
kaikki armosi ja apusi lupaukset. Herra, anna minulle
sellainen sydän, joka ei milloinkaan unohda Sinun
rakkauttasi, vaan joka elää, kuolee ja nousee kuolleista
Sinun rakkaudessasi.

Älä anna rakkautesi milloinkaan enää sammua minun                                    sydämessäni, vaan aina kasvaa, niin että minä rakastan 
Sinua yli kaiken ja veljiäni ja sisariani niinkuin itseäni.
Sinä, Isä, et lakkaa osoittamasta minulle hyvyyttäsi, minä
vain en tee lähimmäiselleni niin paljon hyvää, kuin minun
tulisi tehdä. 

Älä sulje sydäntäsi minulta, kuten minä, kiittämätön 
ihminen, usein olen sulkenut veljeltäni sydämeni. Herra,
tee minusta hyvä ihminen, opeta minua pitämään 
kunnianani palvella ihmisiä ja olla hyödyllinen sekä 
ystäville ja vihamiehelle. 

Anna Sinun rakkautesi vaikuttaa minussa niin, että
rakkauden ja armon Henki minua kokonaan hallitsisi.

Amen.


(Johann Arndt, 1555-1621)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti