Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 25. maaliskuuta 2024

Päivän Rukous,, Maaliskuun 25. päivä

 


Odota Herraa. Ole luja ja vahva olkoon sinun sydämesi.

Odota Herraa.


Ps. 27, 13.


Herra Jumala, rakas taivaallinen Isä !

Minä usein luulen, että minulla on syytä epäillä,
voitko Sinä, Jumala, ja tahdotko Sinä tulla avukseni. 
Minä tiedän nyt, että minä olen onneton, kun teen tämän väärän              johtopäätöksen : jos Sinä olisit tahtonut minua 
auttaa, olisit Sinä sen kyllä jo kauan sitten tehnyt.

Sinä olet, Jumalani, minulle opettanut, että tämä ajatukseni
on väärä. Anna minulle anteeksi uskoni heikkous.
Myöhemmät tapaukset minun elämässäni ovat useasti
kumonneet kaikki epäilykseni, joita minulla on ollut sinun
armollisesta johdostasi.

Koettelemusteni ja kärsimysteni lopputulos on minulle
osoittanut, että epäuskoni, joka minusta näytti niin
järkevältä, olikin mitä järjettömin. Sinä olet minua 
nöyryyttänyt, kun minun nyt on tunnustaminen, että Sinä
olet ollut oikeassa ja minä olen erehtynyt. Sinä olet, 
Jumalani, minua opettanut uskomaan Sinun hyvyyteesi ja
viisauteesi.

Sinä olet minua auttanut tavalla, joka on täyttänyt minun toiveeni                                ja  saattanut epäilykseni häpeään. Kuinka minä 
voisin olla luottamatta Sinuun, että Sinä vastaisuudessakin
minun toiveista ja pyynnöistäni täytät kaiken sen, minkä
Sinä näet olevan minulle parasta.Kuinka kärsimätön ja
järjetön olen monesti ollut sanoessani itselleni, ettet Sinä
autakaan minua, kun en saanut apua sinä silmänräpäyksenä, jona                              sitä toivoin ja halusin.

Sainhan minä apua Sinulta, Herra, lisää minun uskoani 
Sinun rakkauteesi ja huolenpitoosi. 

Tee uskoni lujaksi. 

Jeesuksen nimessä tätä rukoilen.

Amen.


( Aleksander Vinel, 1797-1847)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti