Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 10. maaliskuuta 2024

Päivän Rukous,, Maaliskuun 10. päivä

 


Minun sydämeni vetoaa Sinun omaan sanaasi ; *Etsikää minun

kasvojani.* Herra, minä etsin Sinun kasvojasi.


Ps. 27, 8.


Jumalani, anna minulle itsesi, anna minulle jälleen itsesi.

Katso, minä rakastan Sinua, ja jollei se riitä, minä tahdon

enemmän rakastaa. Minä en voi tiedollani mitata rakkaut-

tani, riittääkö se, vai puuttuuko siitä mitään-- puuttuuko

sitä mitään, että minun elämäni olisi kokonansa yhdistyneenä 

Sinuun, eikä enää kääntyisi Sinusta pois, kunnes elämäni on 

täydellisesti kätketty Sinun kasvojesi varjoon.


Sen ainoan vain minä tiedän, että jollet Sinä minulla ole, minä

olen onneton, en ainoastaan itseni ulkopuolella, vaan myös

itsessäni, ja että minulle kaikki rikkaus, jossa Sinä et ole, on 

köyhyyttä. 


Koska Sinä olet toinen minäni, minä mieluimmin keskustelen 

Sinun kanssasi siitä, mistä minä muutoin keskustelen itseni 

kanssa. Etsiessäni Sinun totuuttasi, minä pysyn tiellä, sillä

tiellä oleminen on jo totuutta. Puhu minulle ja sano minulle,

Herra minun Jumalani, sano laupeutesi tähden, mikä Sinä 

olet minulle. 


Sano minun sielulleni : ' Minä olen sinun pelastuksesi'. Sano

se niin kuuluvasti, että minä voin kuulla. Katso, minun sydämeni

korvat ovat Sinun edessäsi tarkkaavia. Avaa ne ja sano minun

sielulleni : ' Minä olen sinun pelastuksesi'.


Amen.


( Kirkkoisä Augustinus, 354-430 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti