Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 13. maaliskuuta 2024

Päivän Rukous,, Maaliskuun 13. päivä

 


Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi

ainokaisen poikansa.


Joh. 3, 16.


Jeesus Kristus, Sinulle olkoon iankaikkinen kiitos ja

ylistys, että Sinä olet meille, mitättömille ja syntisille

ihmisille osoittanut äärettömän kunnian tulemalla 

ihmiseksi. Sinä ole meitä vakuuttanut siitä että Pyhä ja

Kaikkivaltias Jumala ei vihaa meitä, vaan Hän tahtoo olla

taivaallinen Isämme.


Virittääksensä meille uuden valon Isä on antanut Sinut, joka

olet totinen valo, tulla ihmiseksi. Kuinka rikas armosta onkaan

Sinun syntymisesi ihmiseksi, Sinä kaikkein rikkain Herra. Luo 

Sinä minuun sellainen sydän, joka ei milloinkaan unohda Sinun

rakkauttasi, vaan elää ja kuolee ja nousee kuolleista Sinun 

rakkaudessasi. 


Älä anna Sinun rakkautesi milloinkaan enää sammua minun sy-

dämessäni, vaan anna sen kasvamistaan kasvaa, niin että kaikki

minussa säteilisi Sinun rakkauttasi. Autuas olen minä, jos pysyn

siinä rakkaudessa, jolla Sinä rakastat minua. Minä kiitän ja ylistän

Sinun rakkauttasi, kun tulit ihmiseksi.


Amen.


( Johann Arndt, 1555-1621 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti