Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 18. maaliskuuta 2024

Päivän Rukous,, Maaliskuun 18. päivä

 


Minä ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton
omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

Ap.t. 24, 16



Herra Jumala, herätä minun sydämeni Sinun Pyhän 
Henkesi voimalla. Rakas Isäni, Sinua minä tahdon
kaikissa toimissani peljätä, niin että minä saisin Sinun
siunauksesi. 

Sinä olet minua rakastanut niin, että annoit ainokaisen 
Poikasi minun edestäni kuolemaan. Anna minulle armosi, 
että minä häneen aina turvaudun ja elän hyvän omantunnon rauhoittamana. 

Minä rukoilen Sinua, että minä kaikissa töissäni ja menoissani säilytän hyvän omantunnon. Hallitse minun omatuntoni, niin että sen aina pidän kaikesta jumalattomuudesta puhtaana.

Sinä, joka pyhässä kasteessa teit liiton minun kanssani ja 
olet luvannut olla minun Jumalani ja Vapahtajani, pidä
minua Sinun omanasi. Pyhitä minua joka päivä, että minä tuntisin                          Sinun lohdutuksesi ja eläisin Sinun tahtosi mukaan. 

Johda minua Pyhällä Hengelläsi, että minä rakkaudessa ja pelossa vaeltaisin        Sinun lapsenasi. Herra Jumala, kun minä Sinun sanasi kuulemisesta saan autuaaksitekevän uskon, niin anna minulle apusi, että minä Sinun sanasi      oikein kuulen, kätken sen sydämeeni ja elämäni ojennan sen mukaan. 

Sinä olet valkeuden Isä ja päivän Luoja. Sinä pidät pimeyden ja valkeuden erotuksen voimassa maailman loppuun asti. Varjele minua niin yöllä kuin          päivällä kaikesta pahasta. 

Auta minua oikein tutkimaan tätä Sinun jumalallista työtäsi. Minä kiitän Sinua          ja ylistän nimeäsi sinun suurten, hyvien töittesi edestä. 


Sinun rakkaan Poikasi Jeesuksen Kristuksen kautta.

Amen.


(Suomalainen, Tukholmassa painettu Rukouskirja vuodelta 1732.)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti