Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 5. maaliskuuta 2024

Päivän Rukous,, Maaliskuun 5. päivä

 


Meidän Herramme armo on ylen runsas, vaikuttaen 
uskoa ja rakkautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.

(1.Tim. 1,14 )




Herra Jeesus Kristus, Sinun ruumiisi yksi ainoa verenpisara 
on kallisarvoisempi kuin koko maailman jalokivet ja 
kalleudet.

Ei mikään pitäisi minulle, vaivaiselle syntiselle, olla arvokkaampaa kuin                Sinun ansiosi, kallis Vapahtajani. Mutta minä häpeän omaa sydäntäni.                      Sinä tiedät, kuinka vaihtelevainen se on. Toisena päivänä minä menisin       
kuolemaan Sinun tähtesi, toisena päivänä minä olen kylmäkiskoinen.


Herrani ja Mestarini, älä anna näin jatkua. Auta minua 
Sinun kärsimisesi tähden. Vaikuta minussa jatkuvaa nälkää
saada Sinut omistaa, niin että minä aina ajattelen Sinua, elän
ja toimin Sinun yhteydessäsi ja vihdoin saan olla Sinun tykönäsi iankaikkisesti. 

Minä tiedän, Herrani, sen, etten minä voi Sinua täydellisesti omistaa, niin kauan      kuin minä olen tässä synnin ruumiissa. Sinun avara, korkea, syvä jumalallinen
rakkautesi on suloista omistaa, mutta minun kykyni saada se
itselleni lamautuu pian. 

Sinun rakkautesi antaa minulle voimaa ja uskallusta, mutta katoavainen tomu kahlehtii minun henkeäni. Herra Jeesus, minä en voi Sinua rakastaa kyllin.

Minä en voi Sinua palvella niin hartaasti, kuin Sinun ääretön rakkautesi ansaitsisi. Anna minulle tämä anteeksi. Jää kuitenkin luokseni, Herra.

Amen.


(Kristian Seriver, 1629-1693)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti