Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 3. maaliskuuta 2024

Päivän Rukous,, Maaliskuun 3. päivä

 


Kun Jumalan, meidän Vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
Pelasti Hän meidät---laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja
Pyhän Hengen uudistuksen kautta.

Tiitus, 3, 4-5.



Herra Jeesus Kristus, me kiitämme Sinua kasteen 
pyhästä sakramentista. Sinä olet ottanut meidät
omiesi joukkoon. Niinpä kasta meitä päivittäin
Pyhällä Hengellä ja tulella. 

Meidät on mainittu Sinun nimelläsi. Niinpä opeta meille totuutta                  sydämemme juuria myöten. Auta meitä pysymään oikeamielisinä kristittyinä ihmisinä. 

Kun Sinä saavut puhdistamaan puimatannertasi,
anna meidän silloin tulla kootuiksi Sinun kanssasi aittaasi
ja säästä meitä tulemasta ruumenten seassa poltettaviksi
sammumattomassa tulessa. 

Herra Jumala, muista sitä liittoa, minkä Sinä suuressa ja ansiottomassa    armossasi olet tehnyt minun kanssani pyhässä kasteessa. Tässä kalliissa    sakramentissa Sinä vakuutit minulle, että minä olen Sinun Rakas lapsesi.      Sentähden, rakas Isä, minä kiinnitän kaiken toivoni Sinuun. 

Minä lujasti uskon, että Sinä olet minun puolustajani, pelastajani ja lohduttajani.   Sinä auta minua kaikessa hädässä ja varjelet kaikesta pahasta ja minut pelastat synnistä ja kuolemasta ja iänkaikkisesta häviöstä. 

Niin totta kuin minä olen kastettu Sinun Pyhään Nimeesi, 
Isä ja Poika ja Henki, niin totta on minun sydämeni pelkäämätön kaikessa             vaivassa, uskalias kuolemassa ja varma autuudesta. 


Omia lupauksiasi Sinä et voi peruuttaa.

Amen.


(Saksin vaaliruhtinas Johan Fredrik, 1503-1554)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti