Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

perjantai 29. maaliskuuta 2024

Päivän Rukous,, Maaliskuun 29. päivä

 


Avuksi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon
auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua.

Ps. 50,15.


Rakas taivaallinen Isä, Sinä tiedät, kuinka
heikko minä olen. Jos Sinä panet ristin minun
kannettavaksi, niin tapahtukoon Sinun tahtosi,
kun Sinä vain johdat kaiken siten, että se koituu
minun autuudekseni eikä kadotuksekseni.

Rakas Isä, auta minua ristinkin alla rakastamaan
Sinua yhtä paljon kuin hyvinä päivinä. Vahvista
minussa se vakaumus, että Sinulla, vaikka 
koetteletkin minua, on sama isänsydän aina. Tee
kaikki, minkä minulle ojennat, makeaksi ja 
terveelliseksi.

Jumalan Pyhä Henki, Sinä murheellisten ainoa 
lohduttaja, vahvista ja lohduta ahdistettua sydäntäni.
Säilytä se usko, jonka Sinä minussa vaikutat, äläkä
anna suitsevan kynttilän sammua. Älä anna minun 
sydämeni kauhistua eikä epätoivoon joutua.

Varjele minua kaikesta kärsimättöyydestä ja tee minut 
alttiiksi olemaan Sinulle, Herra, kuuliainen. Täytä 
sydämeni ja mieleni Herramme Jeesuksen Kristuksen 
rauhalla.

Ole minun luonani hädässä ja kun minun hetkeni on
tullut, niin älä viivy, vaan vapauta minut vaivoistani ja
anna minun tulla Sinun kunniaasi.

Amen.


(Johann Arndt, 1555-1621 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti