Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 4. maaliskuuta 2024

Päivän Rukous,, Maaliskuun 4. päivä

 


Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa.
Vaeltakaa valkeuden lapsina.

Efes. 5, 8.


Herra Jumala, muista minua Sinun armosi ja
laupeutesi mukaan. Jeesuksen Kristuksen pyhän
kärsimisen tähden. Luo minuun särjetty ja murrettu 
sydän ja puhdista minua synneistäni. Anna minulle
uusi vahva Henki, ettei entisten syntieni sumu minua
enää johtaisi harhaan. 

Sytytä määrättömällä hyvyydelläsi minussa harras
rakkaus Sinuun. Lahjoita minulle pyhä viha itseäni
vastaan, etten minä holhoaisi enkä hemmottelisi
ruumistani enkä ärsyttäisi sieluani Sinua vastaan.

Muuta minun mieleni hempeys nöyräksi hiljaisuudeksi.
Älä anna minun enää sovittaa itseäni tämän maailman 
muodon mukaan, etten sen kautta hukkaisi Sinun 
taivaallisia tavaroitasi. 

Herra, uudista minun ajatukseni ja mieleni, minun
ruumiini ja sieluni, kaikki minun tekemiseni ja 
jättämiseni, minun kuulemiseni ja näkemiseni. Kaikki,
mikä minussa on, olkoon Sinun pyhän tahtosi alaiseksi
annettu.

Kuoleta minussa vanha ihminen ja uudista minussa uusi
ihminen, joka on Sinun kuvasi mukaan luotu. Vahvista
sisällinen ihmiseni Sinun Henkesi Voimalla. Voita Sinä
minussa kaikki vikani.

Käännä sydämeni ja silmäni pois pahasta maailmasta,
ettei se minua pahoilla esimerkeillään viettelisi. Anna
minun omistaa Sinun rakkautesi.

Tee minut osalliseksi Sinun Henkesi voimasta. Jeesuksen 
Kristuksen, Sinun rakkaan Poikasi kautta.

Amen


( Henrik Renqvist, 1789-1866 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti