Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 21. maaliskuuta 2024

Päivän Rukous,, Maaliskuun 21. päivä

 


Minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon
Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut
Kristuksessa Jeesuksessa.

Fil. 3, 14.


Herra Jumala, taivaallinen Isä, uudista joka päivä
minun hengellinen elämäni. Opeta minua havaitsemaan
paikalla pysymisen vaara, koskapa se elämä, joka
pysähtyy kasvussaan, heti alkaa taantua ja kuihtua.

Sinulle, rakas Jumala, on minun elämäni uudistus niin
tärkeä, että sinä jo kasteessa olet minulle määrännyt,
että minä joka päivä eläisin uutena ihmisenä. Auta 
minua, että minussa aina liikkuisi eteenpäin pyrkimisen 
mieli.

Herätä minussa into päästä päämäärään. Auta minua
rientämään täydellisyyttä kohti. Anna minulle voimaa
luopua kaikesta, mikä minulle on esteeksi. Jos minä
tämän lyön laimin, niin ota se minulta pois, rakas Isä.
Varjele minua omistamasta maailman mieli ja estä
minua vaeltamasta maailman teitä.

Auta minua, että uskossa ja rakkaudessa Sinuun 
eroaisin maailmasta. Sinun lapsesi minä olen, rakas Isä.
Lisää minussa rakkautta. Sammuta minun sydämestäni
jokainen katkera liekki niiden loukkausten johdosta,
jotka minua ovat kohdanneet. Taivuta minun sydämeni
sovinnollisuuteen ja rakkauteen.

Minun elämäni kuluu nopeasti, aivan kuin minä lentäisin
pois. Anna Sinun armosi työn taukoamatta ja nopeasti
edistyä minun sielussani, niin että minä ehdin tulla
iäisyyttä varten valmistetuksi. 

Anna minun sitten erota tästä elämästä oikeana hetkenä.
Sinulle minä tahdon elää, Sinun puolesta kärsiä ja Sinun 
kanssasi kuolla. Auta, Herra minuakin päämäärään.
Anna meille kuolevaisille iankaikinen elämä.

Amen.


( Magnus Friedrich Roos, 1727-1803)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti