Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 23. maaliskuuta 2024

Päivän Rukous,, Maaliskuun 23. päivä

 


Pitäkää huolta siitä, ettei kukaan jää osattomaksi
Jumalan armosta, ettei mikään katkeruuden juuri
pääse kasvamaan ja tekemään häiriöitä.

Hebr. 12, 15.




Rakas Jumala, taivaallinen Isä, älä käy tilille minun 
kanssani. Sinun edessäsi ei yksikään ihminen ole 
vanhurskas. Ei viattominkaan voi pysyä tuomiolla.

Herra, minä en ensinkään ole nuhteeton, vaan minä 
olen kiittämätön ja olen usein unohtanut Sinut ja
lukemattomat hyvät työsi. Minä olen joka päivä 
rikkonut Sinua vastaan, enkä minä tiedäkkään 
kaikista syntiinlankeemisistani. 

Mutta älä ajattele sitä, kuinka
hyvä tai paha minä olen, vaan ajattele sitä suurta
armahtavaisuutta, minkä Sinun Poikasi on minulle 
luvannut. Rakas Isä, anna minulle kaikki anteeksi.

Auta minua sitten sydämestäni antamaan kaikille 
vihollisille anteeksi. Minulla ei ole mitään etua heidän häviöstään,                              vaan minä rukoilen, että Sinä armollisesti teet heidät ja minut autuaiksi.

Herra Jeesus Kristus, Sinuun minä turvaudun. Sinä näet,
mikä paha puu minun sydämeni on. Sinä tunnet kaikki sen
juuret, oksat ja hedelmät, myöskin salatut ja muodottomat.

Nyt minä Sinua rukoilen, että Sinä armollisesti leikkaisit ja
kurittaisit minun sydämeni puuta sekä sitä kastelisit armon
lähteestä vuotavalla vedellä ja taivaan sateilla.Auta, että 
synnin myrkky kokonansa kuivuisi.

Auta, että minun puuni ohdakkeitten sijasta tuottaisi 
Hengen hedelmiä vanhurskaudessa ja pyhyydessä, niin
että Sinä voit sen siirtää paratiisiisi.

Amen.


( Martti Luther, 1483-1546)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti