Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 27. maaliskuuta 2024

Päivän Rukous,, Maaliskuun 27. päivä

 


Kullakin on oma lahjansa Jumalalta, yhdellä yksi,
toisella toinen.

1. Kor. 7, 7.



Herra Jumala, Sinä anna minulle ne lahjat,
joita minä tarvitsen. Varjele minua korkeita
kurkottelemasta, etten minä ryhdy sellaiseen,
mihin en ole saanut kutsumusta, enkä sen
vuoksi jätä suorittamatta minulle uskottuja
tehtäviä. 

Osoita Herra, minulle omat lahjani, mahdollisuuteni
ja myös tehtäväni. Auta minua vartomaan Sinun
ovillasi. Auta minua odottamaan käskyjäsi sekä
sitten tahtoasi täyttämään alttiina palvelijanasi.
Herra, ota minut kokonaan palvelukseesi. Tee minut
uskolliseksi, niin että minä olen omasi ja omanasi
pysyn.

Kun Sinä, Herra, sanassasi lupaat kaunistaa kurjat 
autuudella, niin katso, tässä on nyt edessäsi kurja
ihminen. Puutteellisena ja viheliäisenä tulen 
anomaan murusia autuutesi täyteydestä. 

Sinun lahjasi minä olen turmellut. Uudista minut 
jälleen, niin että minä voin Sinua palvella. Herra,
Sinulla on rikkautta minun köyhyyteeni. Sinulla 
on valoa minun pimeyteeni. Sinulla on elämää
minun kuolemaani. Auta minua, niin minä olen
autettu.

Herra, minun monet puutteeni ovat tyhjiä astioita,
joita minä asetan Sinun eteesi. Minä jään uskossa
vartomaan, siksi kunnes Sinä ne täytät autuudellasi.

Herra, pidä minun sydämeni Sinun katseesi ja
kurisi alaisena. Silloin minun lahjani elpyvät 
minussa uudelleen ja minä voin niitä käyttää 
Sinun kunniaksesi.

Amen.


( Karl Heinrich von Bogatzky, 1690-1774 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti