Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 19. maaliskuuta 2024

Päivän Rukous,, Maaliskuun 19. päivä

 


Niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös
usko ilman tekoja on kuollut.

Jaakob. 2,26.



Kaiken hyvyyden ja laupeuden Jumala, Sinua 
minä nöyrästi kiitän, että olet rakkaan Poikasi 
Jeesuksen Kristuksen kautta herättänyt minussa 
autuaaksitekevän uskon.

Minä kiitän Sinua, että Pyhä Henki on minua 
sanassasi uskollisesti opettanut ja minussa herättänyt
halua elää jumalallisesti ja kristillisesti tässä
maailmassa.

Mutta minun Jumalani, Sinun pitää vahvistaa minun
heikkoa uskoani ja sitä voimakkaasti lisätä. Pyhitä
sydäntäni, hallitse ajatuksiani ja edistä kaikkia hyviä
aikomuksiani. Auta minua täyttämään uskoni teoilla.
Varjele minua kuolleesta uskosta.

Anna minulle se oikea ja elävä usko, joka tekee työtä
rakkaudessa ja jolla on hyvien tekojen rikkautta. Sinun
edessäsi, minun Jumalani, minä valitan, että lihani ja 
vereni ja maailman harhat ovat minulle esteeksi. 

Kun sielunvihollinen minua ahdistaa ja ankarasti kiusaa,
niin herätä Sinä minussa halua kaikkeen hyvään. Vaikuta
minussa ja vahvista minua, etten minä ainoastaan usko
Jeesukseen, vaan avaan sydämeni Sinun Pyhälle Hengellesi,
joka pyhittää minun sydämeni ja uudistaa elämäni.

Tee minut kuuliaiseksi Sinun sanallesi, niin että 
minun tekoni ylistävät Sinua.

Amen.


(Jesper Svedberg, 1653-1735)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti