Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 12. maaliskuuta 2024

Päivän Rukous,, Maaliskuun 12. päivä

 


Minä uskon teidät Jumalan ja hänen sanan haltuun, hänen,

joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille

perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa. 


Ap.t. 20, 32.


Herra Jeesus Kristus, Sinä olet ristilläsi antanut suurimman

todistuksen rakkaudestasi meitä kohtaan. Mutta kun Sinä olet

tämän osoittanut, niin enennä vielä kunniaasi auttamalla ihmisiä

Sinun hankkimasi pelastuksen ja autuuden osallisuuteen.


Sinä olet ne valmistanut kaikille. Armahda niitä, jotka ovat eksyksissä

ja palauta heidät oikealle tielle. Anna apusi kaikille hätää kärsiville

ja sorretuille. Säilytä ja vahvista Sinun armossasi kaikkia niitä, jotka

jo ovat Sinun armosi omistaneet. Myöskin minä tarvitsen Sinun armah-

tamistasi, Sinä kaikkien ihmisten Vapahtaja. Hallitse minun sieluani

Sinun Hengelläsi ja käytä minuakin Nimesi kunniaksi.


Älä anna minun katumukseni kiihtyä epätoivoksi, vaan anna sen johtaa

turvalliseen luottamukseen syntien anteeksisaamisesta Sinun ansiostasi.

Johdata minun vaellustani Pyhän Henkesi kautta niin, että ei kukaan

minua houkuttele oikealta tieltä. Tee minun askeleeni vakaviksi ja anna

minun vihdoin tulla sinne, missä Sinä olet. Samoin kuin Sinä uskoit

Henkesi Isän huomaan, niin minäkin jätän sieluni Sinun käsiisi.


Vuodata minun ylitseni ja kaikkien ihmisten ylitse se siunaus, minkä Sinä

olet ristilläsi meille ansainnut. Vedä meitä lähemmäksi itseäsi, oman

rakkautesi yhteyteen, ja ota meidät vihdoin kotia luoksesi.


Anna Jeesus, meille iankaikkinen ilo.


Amen.


( Magnus Friedrich Roos, 1727-1803 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti