Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 6. huhtikuuta 2024

Päivän Rukous,, Huhtikuun 6. päivä

 


Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa
syntejä anteeksi.

Luuk. 6, 39.


Herra, minun Vapahtajani, minä olen sairas ja
tarvitsen Sinua, Sinä taivaallinen lääkäri. Sinä olet 
sanonut  : Tulkaa kaikki työtätekeväiset ja raskautetut,
niin minä annan teille levon. 

Herra, minä tulen, monien syntieni rasittamana, vapauta
minut tästä raskaasta taakasta. Minä tulen tahrattuna :
puhdista minut. Minä tulen sokeana, anna minulle näköni 
jälleen. Minä tulen köyhänä, tee Sinä sieluni rikkaaksi.
Minä tulen kadotettuna, etsi ja löydä Sinä minut. Minä
tulen maailman tuomitsemana, tee Sinä minut autuaaksi.

Jeesus, Sinä sieluni uskollisin ystävä, vapauta minut
omasta itsestäni ja ota minut Sinun yhteyteesi. Sinussa
minulla on elämä mutta itsessäni olen kuollut. Sinussa
minä olen vanhurskautettu, mutta itsessäni minulla
on vain syntiä.

Sinussa minulla on täyteys, sillä Sinä olet kaikkeni
kaikessa. Anna minun käsittää, että Sinä olet kärsinyt
puolestani, et sitä varten, että saattaisit minut kadotukseen,
vaan pelastaaksesi minut taivaaseen.

Aseta minut Sinun valoosi, että minä saan nähdä ja
omistaa sinun armosi. Tätä rukoilen Sinun rakkautesi 
tähden.

Amen.


( Johann Arndt, 1555-1621. )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti