Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 22. huhtikuuta 2024

Päivän Rukous,, Huhtikuun 22. päivä

 

Moorian vuori

Jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran.
niin te voisitte sanoa tälle vuorelle ; Siirry täältä tuonne,
ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta.

Matt. 17, 20.

Herra, kaikkivaltias Jumala, Sinä valkeuksien
Isä, jonka tykönä ei ole muutosta eikä vaihteen
varjoa, Sinä kaiken hyvän ja täydellisen lahjan 
antaja !

Minä rukoilen, että Pyhällä Hengelläsi istuttaisit
sydämeeni oikean uskon Sinuun ja Sinun Poikaasi
Jeesukseen Kristukseen. Pidä uskoani voimassa ja
lisää sitä päivä päivältä, niin että runsain määrin 
saisin tiedon Sinun tahdostasi, hengellistä viisautta
ja ymmärrystä.

Anna minun kirkkautesi runsauden mukaisesti 
sisällisen ihmiseni puolesta voimassa vahvistua 
Henkesi kautta, ja anna Kristuksen asua uskon
kautta sydämessäni. Armollinen Jumala, vedä
minut Poikasi tykö, että Hän minut vetäisi Sinun
tykösi.

Anna minulle pelastuksen tunteminen syntien 
anteeksisaamiseksi.Tue heikkoa uskoani, että se 
kasvaisi ja minä siihen juurtuisin ja perustaisin
Sinuun. 

Päätä hyvä työsi, jonka Olet minussa aloittanut, 
niin että olisin puhdas ja nuhteeton Jeesuksen 
Kristuksen päivänä.

Auta minua kilvoittelemaan hyvä kilvoitus, 
säilyttämään usko ja hyvä omatunto ja anna
minulle myöskin usko, joka rakkauden kautta
vaikuttaa.

Amen.


(Suomen Kirkon Rukouskirja)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti