Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

perjantai 12. huhtikuuta 2024

Päivän Rukous,, Huhtikuun 12. päivä

 


Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda 
kohtunsa poikaa ? Ja vaikka he unhottaisivatkin,
minä en sinua unohda.

Jes. 49, 15.


Minä tiedän, Herra ja Vapahtajani, että minun
asian ovat Sinun sydämelläsi. Kiitos ja ylistys
Sinulle siitä !  Auta minua, että murheissanikin
ja ahdingoissani tämän muistaisin.

Sinä, Herrani, olet luvannut varjella minua 
niinkuin silmäterää, ettei mikään paha minua
kohtaa. Sinä olet luvannut kädestäni minua 
taluttaa ja silmilläsi johdattaa, etten Sinun 
tieltäsi eksyisi.

Kun Sinä puhut hyvästä paimenesta, niin Sinä 
sanot hoitavasi ja kantavasi lammastasi olallasi.
Herra Jeesus, suo tämän kaiken tulla minussa
täytäntöön. Sinä olet totinen viinipuu. Sinä olet
elämänpuu.

Suo armosi, että minä aina olisin pieni oksa, joka 
lujasti olen Sinussa kiinni, Sinusta imen voimaa
ja elämää ja Sinulle kannan hedelmää. Sinulla on
kaikki Pyhän Hengen lahjat minulle annettavina.

Anna siis minulle viisauden ja ymmärryksen henki.
Anna neuvon ja väkevyyden henki. 
Anna tiedon ja Herran pelon henki. 
Anna minulle Henkesi ja suo Henkesi minussa asua.
Anna minun ja koko maan tulla täyteen Sinun 
tuntoasi, niinkuin vedet peittävät meren.

Sinä olet tämän Sanassasi luvannut.

Minä pidän Sinun lupauksestasi kiinni, siksi kunnes
Sinä sen minussakin täytät. Auta, Vapahtajani, että 
minä pysyttelen lähellä Sinun ristiäsi. Kun minä
kokonaan olisin Sinussa, minä varjeltuisin oman
pettävän sydämeni petoksilta.

Herra Jeesus, minä annan Sinulle sydämeni.
Pidä se aina omanasi.

Amen.


( Karl Heinrich von Bogatsky, 1690-1774 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti