Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 23. huhtikuuta 2024

Päivän Rukous,, Huhtikuun 23. päivä

 


Publikaani seisoi taaempana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti,
vaan löi rintaansa ja sanoi ; Jumala, ole minulle syntiselle armollinen.

(Luuk.18,13)

Uskossa minä pakenen sinun turviisi, Herra Jeesus Kristus, koska olet                    luvannut ottaa armoihisi ne, jotka katuvat ja tahtovat parantua. Vaikka                      minulla olisi useampia syntejä kuin hiuksia päässä, ruohoa maassa, lehtiä            puissa, santaa ja pisaria meressä, tähtiä taivaalla, en kuitenkaan vaivu            epäuskoon, vaan minä pakenen Jumalan armon ja ylenpalttisen laupeuden tykö. 

Sinä olet minun ja kaiken maailman synnit poistanut, maksanut ja pyyhkinyt          pois. Sinä olet kuoleman särkenyt, Jumalan lain täyttänyt, perkeleen voittanut            ja helvetin kaikki portit ja voimat rikkonut ja uskollistesi eteen taivaan avannut. 

Sinuun, Ainoaan, minä turvaan, Sinuun uskon, Sinua minä publikaanin kanssa kaikesta sydämestäni rukoilen ; oi Herra Jeesus Kristus, armahda minua syntistä        ja katso armollisesti minuun, niin kuin katsoit syntiseen Pietariin, kun hän Sinut    kielsi ja niinkuin Sinä katsoit syntiseen  vaimoon fariseuksen huoneessa ja ryövärin 
puoleen ristillä. 

Anna minulle Sinun pyhin armosi, että minä tästä lähtien elämäni parantaisin, Pietarin kanssa itkisin syntejäni, syntisen vaimon kanssa Sinua täydellisesti    rakastaisin ja ryövärin kanssa saisin pyhiä kasvojasi iänkaikkisesti nähdä.

Amen.


(Mikael Agricola n. 1510-1557)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti