Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

perjantai 26. huhtikuuta 2024

Päivän Rukous,, Huhtikuun 26. päivä

 



Kristus kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan,
että te noudattaisitte Hänen jälkiänsä.

1. Piet. 2, 21.



Herra Jeesus Kristus, joka olet täynnä armoa,
Sinua minä huudan avukseni. Vedä minut, 
heikon ihmisen, Sinun luoksesi. Jollet Sinä sitä
tee, niin minä en kykene päättämään vaellustani
Sinun jäljissäsi. 

Anna minulle voimakas ja altis henki, että myös
minun kurja, heikko ruumiini seuraa minua. 
Ilman Sinua minä en voi mitään tehdä, sentähden 
kaikkein vähimmin kykenen menemään kuolemaan
tähtesi. Lahjoita minulle pelkäämätön rohkeus ja
tee minun sydämeni uskaliaaksi.

Varjele minua oikeassa uskossa ja viritä minussa 
toivo, joka ei horju. Hyvä Herra Jeesus, vedä tykösi
kaikki heikot, sillä jollet Sinä meitä vedä, me emme 
voi Sinua seurata.

Anna meille väkevä henki, joka on valmis, vaikka
liha onkin heikko, sinun avullasi seuraamaan Sinua.
Minä tahdon Sinun tähtesi, Herra, mielelläni ja
kärsivällisesti, jopa ilolla uhrata kaiken, tulipa
kysymykseen vaikka itse elämäkin. Sinä olet minut
pelastanut, Sinä uskollinen Herra.

Sinun käsiisi minä jätän asiani. Sinulle kuuluu minun
ruumiini ja henkeni. Sinä annat minulle iankaikkisen
elämän. Eikä kukaan voi minua riistää Sinun
kädestäsi.

Amen.


( Johan Huss, 1369-1415. Poltettiin roviolla. )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti