Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 11. huhtikuuta 2024

Päivän Rukous,, Huhtikuun 11. päivä

 




Sinun tahtosi, Jumala, minä teen mielelläni ja Sinun lakisi on minun sydämessäni.

Ps. 20,9.



Minun Jumalani ja Herrani, Sinun kaikkein pyhin
tahtosi tapahtukoon, eikä minun. 

Sinun rakkain tahtosi on minulle rakkaampi kuin kaikki, 
mitä minä muutoin toivoa taidan sekä ajallisesti että iänkaikkisesti.                          Minä tahdon ratki, mitä Sinä tahdot. 

Jos Tahdot, että minun pitää olla sairas, niin minä taivun siihen. Jos              tahdot, että minä tulen murheelliseksi, niin minä en pyydä mitään iloa. Jos                Sinä tahdot jättää minut ilman lohdutusta, niin tapahtukoon Sinun tahtosi.                Jos tahdot nostaa minut Sinun valtakuntaasi, niin sinne minun sieluni ikävöi. 

Sinä olet kuitenkin se Jumala, joka otat armoihisi kaikki katuvaiset sielut. Sinä    tahdot särjettyä sydäntä ja mieltä. Sen minä Sinulle uhraan. Särje sitä vielä    enemmän, kun se ei tahdo antautua Sinulle. Sinä tahdot minua armahtaa. Sytytä    tämä suvaitsevainen kynttilänsydän ja paranna tämä särjetty ruoko.

Luo minuun puhdas sydän. Anna minulle uusi henki. Istuta
minuun hyvä omatunto, etten minä enää peljästyisi Sinun edessäsi. Ota minutkin Sinun uskollisten lastesi joukkoon, jotka Sinä olet Poikasi kalliilla verellä lunastanut. 

Auta minua ottamaan risti ja sitä kärsivällisesti kantamaan. Minä annan Sinun isällisen armosi haltuun henkeni, sieluni, elämäni ja kaiken, minkä Sinä olet minulle antanut. Hoida niitä kaikkia ja  hallitse tahtosi mukaan. 

Kuule minun rukoukseni Jeesuksen Kristuksen, minun
ainoan Lunastajani ja Vapahtajani tähden.

Amen.


(Henrik Renqvist, 1789-1866)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti