Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 14. huhtikuuta 2024

Päivän Rukous,, Huhtikuun 14. päivä

 


Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi, äläkä 
nojaudu omaan ymmärrykseeesi.

Sanal. 3, 5.


Herra, osoita minulle Sinun tiesi ja opeta
minulle polkusi. Rukoilen Sinua, Jumalani,
opeta minulle tie hyvään elämään sieluni 
autuudeksi. Osoita minulle käskyjesi tie
julistaakseni niitä.

Opeta minulle ohjeittesi tie voidakseni vaeltaa
siveyden polkuja. Poista sokeuteni, että näkisin
neuvosi. Vuodata minuun armosi Henki, joka 
minut tasaiselle tielle johdattaa.

Minun Jumala, Sinä olet ainoa onneni, Sinä yksin
olet hyvä ja suloinen. Ihanaa on kärsivän Sinusta
puhua. Hurskaalle on mieluisa Sinua ajatella, sillä
hänen sydämensä ei ole maailmassa, vaan Sinuun
kätkettynä taivaassa. 

Palaja sieluni, palaja kyyhkyläiseni, Kristuksen luo,
sydämesi salattuun kammioon, niinkuin Nooan 
arkkiin, sillä ei ole turvallista kauan viipyä ulkona.
Jeesus, Sinä olet minun ainoani ja valittuni. Sinä olet
minun sangen suuri palkkani.

Auta minua, että hyvinä päivinäni pysyisin nöyränä
ja vastukset miehuullisesti kantaisin. Herra,
kelvatkoon Sinulle kaikki, mitä ajattelen, puhun ja
ymmärrän. Kaikki tekoni alkakoot Sinusta ja 
päättykööt myös Sinuun.

Haluan lausua Sinulle kiitokseni. Mutta vasta silloin 
Sinua totisesti kiitän, kun kaiken saamani ja 
vastaanottamani luen, Sinun ansioksesi, mutta
en omakseni.

Amen.


( Tuomas Kempiläinen, 1380-1471 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti