Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 25. huhtikuuta 2024

Päivän Rukous,, Huhtikuun 25. päivä

 

Tammelan kirkko

Missä synti on suureksi tullut, siinä armo on
tullut ylenpalttiseksi.

Room. 5, 20.



Rakas, taivaallinen Isä, Sinä olet Poikasi kautta
luvannut olla kaikille vaivaisille syntisille
armollinen. Siihen minäkin luotan ja turvaan.
Minä rukoilen nöyrästi ja sydämeni pohjasta, että
Sinä lupauksesi mukaan ja ainoan Poikasi Jeesuksen
Kristuksen tähden olet minullekin armollinen.

Anna anteeksi minun kaikki syntini ja pahat tekoni,
tietyt ja tietämättömät. Älä minua niiden tähden enää
rankaise, vaan rangaistuksesi armollisesti lievitä ja
ota pois niin ajallisesti ja iankaikkisesti. Siitä minä
Sinua aina kiitän ja kunnioitan. 

Sinä olet laupias ja suuresta hyvyydestäsi kärsivällinen.
Sinun laupeutesi on suurempi kuin minun syntini. 
Anna minun turvata Jeesuksen Kristuksen ansioon ja 
olla varma siitä, että jos kaiken maailman sielut ja 
synnit olisivat toisessa vaakakupissa ja toisessa olisi
yksi ainoa Kristuksen veripisara, niin kuitenkin se
yksikin Kristuksen vesipisara painaa paljon enemmän
kuin kaikki maailman sielut ja synnit.

Lohduta minua Pyhän Henkesi vakuutuksella, ettet 
Sinä tahdo, että yksikään hukkuisi, vaan että jokainen
kääntyisi ja eläisi.

Jumala, ole minulle armollinen Sinun hyvyytesi tähden.
Pyyhi pois minun syntini suuren laupeutesi tähden.

Amen.


( Lauri Pietarinpoika Tammelius, kuoli Tammelan
  Kirkkoherrana n. 1671)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti