Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 20. huhtikuuta 2024

Päivän Rukous,, Huhtikuun 20. päivä

 


Olen oppinut oloihini tyytymään. Osaan elää 
niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa.
Kaikki minä voin Hänessä, joka minua vahvistaa.

Fil. 4, 11-13.


Herra Jumala, rakas taivaallinen Isäni,
Sinä annat minulle runsauden aikoja ja
niukkuuden aikoja elämässäni. Minä olen
kokenut ja ymmärrän, ettet Sinä anna
täydellistä runsautta kenellekkään.

Ja kaikki me saamme Sinun armollisesta 
kädestäsi kokea niukkuuden aikoja--
köyhyyden, tietämättömyyden, 
epäluottamuksen, ystävättömyyden, 
epäilyksen aikoja. 

Mutta Sinä, Isäni, olet minulle opettanut, ettet 
Sinä tarkoita, että tälläiset ajat olisivat 
elämässämme vain autioita ja kolkkoja taipaleita.

Kun Sinä meitä elämämme korpimaiden kautta
johdatat, niin me saamme moni tavoin osaksemme
Sinun kasvattavan armosi rikkauksia. Usein minä
Sinulle valitan, ettei uskonnollisessa elämässäni ole
suuria riemuja eikä korkeita toivoja. Minusta 
tuntuu, ettei minulla ole voimia kestää tätä 
masennuksen tilaa.

Minun on, Isäni, niin vaikea pysyä Sinulle uskollisena,
jos minusta näyttää, että Sinä olet minut sulkenut 
taivaallisten rikkauksiesi ulkopuolelle. Mutta ethän 
Sinä sitä ole tehnyt, anna minulle anteeksi minun 
epäilykseni ja horjuvaisuuteni.

Auta minua joka päivä pitämään henkeni katse 
tähdättynä Sinuun ja sitten sitkeästi ryhtymään
velvollisuuteeni. Anna minulle armosi tehdäkseni
niukkuutenikin kanssa ystävyysliiton Sinun 
silmiesi edessä.

Ja auta minua Jeesuksen nimessä Sinun täydellisen
rakkautesi kerran omistamaan.

Silloin minulla ei enää ole niukkuutta, vaan ainoastaan
runsautta iäisiin aikoihin.

Amen.


( Phillips Brooks, 1835-1893 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti