Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 17. huhtikuuta 2024

Päivän Rukous,, Huhtikuun 17. päivä

 


Kaiken Armon Jumala, joka on kutsunut teidät 
iankaikkiseen kirkkauteen Kristuksessa, vähän 
aikaa kärsittyänne, Hän on teidät valmistava, teitä
tukeva, vahvistava ja lujittava.

1. Piet. 5, 10.


Herra, minun Jumalani, Sinä pelastat minut
kaikista ahdingoista ja tuskista. Sentähden minä
en hätäänny enkä näänny taisteluissani.  Olkoon
hätäni vaikka kuinka suuri, Sinun voimasi ja
viisautesi on monin verroin suurempi. Se on
ääretön. 

Sinulle on yhtä helppoa minua auttaa suurista
ahdingoista kuin pienistäkin. Kuta avuttomampi
ja surkuteltavampi minä olen, sitä enemmän minä
tarvitsen Sinun huolenpitoasi. Sitä hellemmin Sinä
minua hoidat aivan kuin äiti sitä lapsistaan, joka on
avuttomin. 

Samoin näyttäytyy Sinun pelastava apusi minussa sitä
ihanampana. Minä olen pienimmissäkin tehtävissä 
avuton. Sinä, Jumalani, selviydyt helposti 
vaikeimmastakin. 

Kuta suurempi hätäni on ja kuta kauemmin taisteluni 
kestää, sitä lähempänä on Sinun ihana apusi, joka 
minulle tuottaa voiton. Sinä et salli minun tuskieni
tulla ylivoimaisiksi. Sinä pelastat minut 
voimakkaimmastakin vastustajasta. Sinun henkesi
voima on yhtä valtava nyt kuin ennenkin. 

Minun kärsimykseni kestävät vain hetken aikaa. 
Kirkkaus ja kunnia on taistelussa kestäneille
iankaikkinen. Herra, minun Jumalani, tuohon
kirkkauteen minua kärsimysten koulussa valmista,
tue, vahvista ja lujita. Auta minua uskossa 
antautumaan Sinulle yhä kokonaisemmin ja Sinun
armoosi yhä syvemmin juurtumaan.

Amen.


( Karl Heinrich von Bogatzky, 1690-1774 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti