Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 18. huhtikuuta 2024

Päivän Rukous,, Huhtikuun 18. päivä

 


Herra on pyhässä temppelissänsä, Hänen edessään 
vaietkoon kaikki maa.

Habakuk. 2, 20.


Herra, Jumala, Sinä olet läsnä. Auta, että
kaikki minussa vaikenisi ja nöyrästi 
kumartaisin Sinua. Minä vaivun sinun eteesi,
Sinä olet minussa ja minä Sinussa.

Auta, että minä kokonaan vapaudun itsestäni,
niin että minun katseeni kiintyy yksin Sinuun.
Herra, kosketa minun kasvojani Sinun kasvojesi
valolla. Samoin kuin kukat vienosti avaavat 
nuppunsa auringon valolle, niin suo, että minä 
hiljaa avaudun Sinun säteilyllesi. Täytä minut
Sinun Rauhallasi.

Puhdista minun sydämeni, niin että minä voisin
nähdä Sinut, Jumalani, hengessä ja totuudessa.
Anna minun sydämeni kohota kuin kotka ja
elää ainoastaan Sinussa. Herra, tule omistamaan
henkeni itsellesi asunnoksi ja pyhäköksi.

Anna Sinun rakkautesi lämmittää sydäntäni niin,
että minä ilolla antaudun Sinulle ja tuon Sinun eteesi
kaiken, mikä minulla on. Auta minua vartioimaan
Sinun sytyttämääsi pyhää tulta, alituisesti Sinua
rukoillen ja saaden sydämelleni levon Sinussa.

Tee sieluni väkeväksi Sinussa ja elähdytä kylmää
sydäntäni Sinun lämmölläsi ja lempeydelläsi, niin
etten enää kulje ikäänkuin unessa, vaan vaellan Sinun
edessäsi oikeaa kotimaatani kohti.

Oi Jumala, Sinä iankaikkinen hyvyys, ilmoita itsesi 
minulle ja kirkasta itsesi minun sisimmässäni.

Amen


( Gerhard Tersteegen, 1697-1769 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti