Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

perjantai 5. huhtikuuta 2024

Päivän Rukous,, Huhtikuun 5. päivä



Henki itse rukoilee meidän puolestamme, 

sanomattomilla huokauksilla.


Room. 8, 26.


Herra Jumala, minkätähden on minun sydämeni portti niin

luja ja niin kankea ?   Synti minua ahdistaa hetkestä hetkeen ja

päivästä päivään. Se näyttää minua houkuttelevan viimeiseen

hengenvetooni asti.


Varjele minua, Jumala, etten minä ala viihtyä elämäni yössä, etten

minä väsy ikävöimästä olentooni valoa ja elämää. Minä tiedän, että

olen vaarassa kulkea pimeydessäni eksyksiin. Minä näen hätäni. Minun

syntinen sieluni huokaa pelastajaa, joka osoittaisi tien iankaikkisen

hyvän omistamiseen. Ei minua epäilykseni auta. Minun epätoivoni

heittää minut lankeemukseen kuoppaan.


Yksin Sinä olet minun toivoni ja lohduttajani. Herra Jumala, Sinä lujitat

minun päättäväisyyttäni . Sinä annat hätääntyneelle toivoa. Toivo antaa

minulle uskallusta ja uskallus lujuutta. Rakas Isä, Sinun taivaallisesta

elämästäsi virtaa minuun uutta elämään. Sinä lahjoitat minulle Pyhän

Henkesi. Hengelläsi Sinä teet armosi minussa eläväksi. Sinun Henkesi

lohduttaa minua hädässäni ja minuun istuttaa uuden voiman. 


Sinun Henkesi johtaa minun elämäni uudelle tielle. Ja nyt minä avaan

sydämeni lujat portit, että Sinun Henkesi saapuisi minun vieraakseni. 

Sinä kuulet minun sydämeni huokaukset. Minä en pelkää, vaikka olen 

syntinen. 


Tule, Pyhä Henki, puhdista minun sydämeni saastainen huone. Tee

huoneeni valoisaksi. Tee minut iankaikkisesti iloiseksi. Puhdista minut

kasteen vedessä ja pyhitä minut Jeesuksen veressä.


Amen.


( Johan Ludvig Runeberg, 1804-1877 )




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti