Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 12. syyskuuta 2020

Päivän Rukous, Syyskuun 9. päivä.

Deer Stream stock photos and royalty-free images, vectors and illustrations  | Adobe Stock


Sinua minä etsin varhain, Sinua minun sieluni janoaa.


Ps. 63, 2.


Niinkuin peura halajaa vesipuroille, niin minun sieluni

halajaa Sinua, Jumala. Minun sieluni janoaa Jumalaa,

elävää Jumalaa, milloin minä saan tulla Jumalan kasvojen

eteen ?  Sinua, Jeesus, ikävöi minun sieluni ja minun henkeni

kurkottaa Sinun armosi omistamiseen. Ilman Sinua, Vapahtajani,

ei ole mitään armoa, ei mitään valoa, ei mitään elämää, ei mitään

lohdutusta, ei mitään voimaa, ei mitään autuutta.


Ilman Sinua, Jeesus, on pelkkä pimeys, kirous, viha, kuolema ja 

helvetti. Sinussa Ainoassa, iankaikkinen Armahtajani, on armo ja

anteeksiantamus, valo ja elämä, lohdutus ja voima, terveys ja autuus.

Minun on nälkä saadakseni Sinua ainoaksi ravinnokseni, joka 

nälkäni voi tyydyttää.


Minun sieluni janoaa Sinua, ainoaa virkistystä, joka uudistat elämäni.

Mitä minua auttaisi, jos omistaisin koko maailman, mutta olisin 

Sinun armoasi vailla ?  Vapahtajani, kun vain Sinä olet minun kanssani,

en minä mistään muusta maan päällä huoli. Minä syleilen Sinua

uskossa, enkä luovu Sinusta. Sinä olet ankkurini, joka lujitat uskoni 

laivan, etteivät mitkään pahan tuulet heitä sitä tuuliajolle.


Rakas Vapahtajani, koska minä Sinuun uskon, minä myös uskon että

syntini on anteeksi annettu. Ja kun minulla on syntien anteeksiantamus,

minulla myös on elämä ja autuus.


Amen.


( Johan Filip Fresenius, 1705-1761 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti