Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

perjantai 18. syyskuuta 2020

Päivän Rukous, Syyskuun 18. päivä




Pankaa pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa.


Efes. 4, 25. 


Taivaan ja maan Herra, minä ylistän Sinua minun elämäni

alusta. Sinä olet ennen kaikkea, josta voidaan sanoa, että se

on ollut ennen muita. Sinusta elämä virtaa ilman mitään alkua.

Mutta Sinä tahdoit alun, ja silloin Sinä loit minut. Minä kiitän

Sinua sydämestäni, jonka Sinä minulle lahjoitit sitä varten, että

minä voisin rakastaa. 


Minä kiitän Sinua hengestäni, joka isoaa ja janoaa Sinua. Sinua

yksin, suuri Jumalani, minun iloni, minun kunniani, minun uskal-

luksin, Sinua minä kiitän näistä lahjoistasi. Ota ne käytäntöösi ja

anna sisällys niille, sillä Sinulta ne ovat ja Sinuun niiden on jälleen

palaaminen. Auta minua, etten käyttäisi niitä väärin.


Nyt minä rukoilen Sinua, minun auttajani, anna minulle armosi, että

minä voisin olla rehellinen.  Käännä minut niin, että minut pakotetaan

näkemään itseni sellaisena kuin minä olen. Kun minä tahdon kääntyä

pois itsestäni, niin pakota Sinä minut takaisin siihen asemaani, jossa

minä olen silmä silmästä itseäni vastaan, enkä voi olla näkemättä tuota

likaista, ruhjottua, muodotonta olentoa, mikä minä olen.


Poista minusta kaikki valhe. Kun minä yritän puhua muusta, niin anna

sanojeni pysähtyä pysähtyä kielelleni kammotessani sitä, mitä olen nähnyt.


Herra, älä minua säästä.

Tee minut rehelliseksi ihmiseksi.


Amen.


( Kirkkoisä Augustinus, 354-430 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti