Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 12. syyskuuta 2020

Päivän Rukous, Syyskuun 8. päivä.

450 God Holding World Photos - Free & Royalty-Free Stock Photos from  Dreamstime


Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä !

Kuinka tutkimattomat ovat Hänen tuomionsa ja käsittä-

mättömät Hänen tiensä !


Room. 11, 33.


Herra Jumala, taivaallinen Isä, Sinä olet rakastanut minua

ja minut valinnut Kristuksessa, ennenkuin maailman perustus

oli laskettu. Mitä Sinä minussa löysit, Sinä ihmeellinen Jumala ?

Mitä Sinä saatoit minussa rakastaa ? Ja minkätähden Sinä otit

minut huostaasi ?


Sinun rakkaudellasi ei ole mitään kohdetta minussa, vaan Sinä

rakastat minua sulasta armostasi. Ja Sinä olet armollinen, koska

Sinä lakkaamatta rakastat. Herra Jumala, minä ihmettelen Sinun

rakkauttasi enemmän kuin mitään muuta maailmassa. Mitä minun

on sanominen tai ajatteleminen tahi tekeminen ?  Jumala, Sinä,

jolta kaikki armo tulee, Sinä uskollinen ja vanhurskas Jumala, Sinun

olkoon kunnia iankaikkisesta iankaikkiseen.


Minä en voi kyllin kiittää Sinua siitä, että Sinä olet ottanut turviisi minut,

joka olen vain köyhä, syntinen ihminen. Kuinka suurta ja ihmeellistä

onkaan, että Sinä olet kasteen kautta tehnyt minut kristityksi. Tämä on

suurempiarvoista kuin kaikki kunnia ja korotus tässä maailmassa.


Auta, Herra Jumala, että minä aina muistan tämän ja siitä saan lohdutusta

kaikissa vastoinkäymisissä. Anna minulle voimaa elääkseni jumalisesti 

kaikkina elämänpäivinäni. Minä antaudun Sinulle kaikkineni. Minun 

henkeni ja sieluni ja ruumiini olkoon Sinun hallittavinasi. Sinä olet

minun ja minä olen Sinun.


Kunnia ja ylistys olkoon Sinulle iankaikkisesti Sinun rakkaudestasi.


Amen.


( Kristian Seriver, 1629-1693 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti