Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 13. syyskuuta 2020

Päivän Rukous, Syyskuun 13. päivä.

 

Run to the table in 2020 | Jesus pictures, Jesus on the cross, The cross of  christ


Siinä on rakkaus---ei siinä, että me rakastimme Jumalaa,

vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän

syntiemme sovitukseksi.


1. Joh. 4, 10 .


Jeesus, minun Herrani, rakkaudesta meitä kohtaan Sinä alensit

itsesi ja sallit itsesi tulla halventamisen alaiseksi. Älä hylkää minua.

Auta minun sieluni nousemaan lankeemuksestansa. Anna minulle

pisara siitä virvoittavasta vedestä, joka on rakkaus ylönkatsottuun.

Alenna vieläkin itsesi sillä tavoin, että sallit minun kääntyä Sinun

puoleesi. 


Auta minua kuolemaan itselleni ja saamaan Sinulta Sinun rakkautesi

vaikutuksia. Sinä et jätä minua sydämeni hämmennykseen ja levotto-

muuteen, niinkuin minun rikokseni vaatisivat. Sinä ihmeellisesti 

lähentelet minua rakkaudellasi. Minun heikkoudessani Sinä lisäät 

kaksinkertaisesti Sinun rakkautesi osoituksia.


Minä kyllä tiedän, että minun lankeemusteni muisto jäytää sydäntäni. 

Mutta Sinä, Jeesus, toimitat minulle avun. Sinä teet minun sydämeni

jälleen palavaksi. 


Rakas Jeesus, Sinä suostuit ristilläsi antamaan arvosi ja kunniasi, henkesi

ja omaisuutesi ja kaiken, mitä Sinulla oli, alttiiksi rakkaudesta minua 

kohtaan. Miksi en sitten minä lukisi suurimmaksi onnekseni  saada omasta

puolestani antaa kaiken ja itsenikin alttiiksi rakkaudesta Sinua kohtaan ?


Minä suostun Sinun ristiisi, Jeesus Kristus, ja seuraan Sinua uskollisesti.

Ota minun sieluni kokonaan omaksesi.


Amen.


( Henrik Renqvist, 1789-1866 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti