Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 10. syyskuuta 2020

Päivän Rukous, Syyskuun 7. päivä.

Poem : When I'm With You, O Lord Jesus


Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön

itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.


Matt. 16, 24.


Minä kiitän Sinua, kallis Vapahtaja, Sinun kieltäytyvästä

ja kaiken uhraavasta rakkaudestasi, joka Sinut pakotti

jopa menemään kuolemaan minun tähteni, ettei minun 

tarvitsisi iankaikkisiksi ajoiksi itseltäni kieltää Sinun 

taivastasi ja autuuttasi.


Nyt minä olen pelastettu sulasta armosta, en minun itsekiel-

tämiseni ja kärsimysteni, vaan Sinun kieltäymyksesi ja syvän

alentumisesi kautta. Herra Jeesus, Sinä tahdot, että minä

lapsellisella uskolla omistan sen autuuden, minkä Sinä olet 

minulle valmistanut, ja iloitsen siitä.


Anna Sinä minulle armoa ja voimaa luopuakseni kaikesta omasta

ansiostani ja pitääkseni sitä vahinkona ja roskana. Lyö maahan,

Herrani, kaikki minun petolliset ajatukseni ja ylpeät kuvitteluni

omasta vanhurskaudestani. Auta, että Sinä olisit minun ainoa 

kunniani ja vanhurskauteni. Anna minulle myös halua ja voimaa 

kuollakseni pois itsestäni ja luopuakseni maailmasta. Sinä, Herra

Jeesus, uhrasit oman tahtosi kuuliaisena Isäsi tahdolle.


Taivuta Sinä minuakin uhraamaan oma tahtoni, joka on lihallinen

ja turmeltunut. Sinä kieltäydyit siitä kirkkaudesta, joka Sinulla oli

Isäsi tykönä. Auta minuakin kieltäytymään tämän maailman iha-

nuudesta. Auta minua, Herra Jeesus, kieltäytymään kaikesta ja 

uhraamaan kaikki, joka on esteeksi ja vahingoksi hengelliselle

elämälleni.


Amen.


( johannes Bäck, 1850-1901 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti