Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 30. syyskuuta 2020

Päivän Rukous, Syyskuun 30. päivä








Niin ei nyt ole mitään kadotustuomiota niille, jotka

Kristuksessa Jeesuksessa ovat.


Room. 8, 1.


Herra Jumala, Sinä teet työtäsi minussa. Minä olen saanut

kutsun Sinulta ja Sinun armoasi minä olen kokenut herä-

tyksekseni. Mutta minä tiedän, että minulta puuttuu Kristuksen

oikea, sisällinen tunteminen. 


Kun se puuttuu, puuttuu muukin kaikki, rauha ja valkeus ja

Henkesi todistus. Anna minun sielussani kokea Sinun apuasi.

Sinä olet minut riisunut sisällisissä kivuissani, Sinä olet ottanut

pois kaikki omat tavarani. Valmista minut mahdolliseksi 

vastaanottamaan Sinun tavaroitasi, Herra. Minä asetun nyt 

hiljaa Sinun eteesi, kaikkitietävä Jumala, ja Sinulle, Herra,

minä puhun huonot asiani.


Poista Sinä minun epätoivoni ja kevennä sieluni sen raskaasta

olosta. Anna minulle valjeta Sinun päiväsi ja kointähtesi koittaa.

Puhkaise tie minulle Kristuksen luo, anna minun kokea, että 

heikoinkin katseeni Kristukseen tekee sieluni terveeksi. Auta

minua, etten epäilisi enkä orjailisi. 


Minä tahdon ottaa, Herra, vain sen, minkä Sinä annat. Minä 

odotan sieluni ikävällä Sinun aikaasi, että vuodatat armokas-

tettasi elämääni. Auta minua, että joka päivä uudistaisin elämäni

Sinun edessäsi. 


Lahjoita minulle lapsenoikeus, siirrä minut tuomioistuimen 

edestäarmonisuimesi eteen ja opeta minua Kristusta sisällisesti

tuntemaan.


Amen.


( Paavo Ruotsalainen, 1777-1852 )

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti