Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 15. syyskuuta 2020

Päivän Rukous, Syyskuun 15. päivä

Jumalan valtakunta ja Israel - Kankaanpää - Menoinfo.fi


Näissä kaikissa me saamme jalon voiton hänen kauttansa,

joka on meitä rakastanut.


Room. 8, 37.


Laupias ja armollinen Jumala, anna anteeksi kaikki paha,

jota minä tieten tai tietämättäni olen tehnyt. Ei ole ihmisen 

vallassa itse ohjata askeleitansa oikealle tielle. Anna minulle

Pyhän Henkesi lahja. Anna Henkesi joka päivä uudistaa

sydämeni, niin etten minä mukaudu tämän maailman mieleen,

vaan pysyn Sinun sanassasi ja elän Sinun pelossasi.


Herra Jeesus, tee minut yhä enemmän Sinun kaltaiseksesi, niin

että minä olisin Sinuun yhdistynyt kaikessa iankaikkisuudessa.

Sinä, joka olit kiusattu ja kärsit kaiken häväistyksen ja kannoit

ristisi, mutta nyt Olet kirkkaudessa, armahda minua, joka olen

kiusausten ja taisteluitten keskellä.


Vahvista minua Hengelläsi, että minä saan voiton kaikessa, mikä

minua tässä pahassa maailimassa kohdanneekin. Jos minua 

syytetään tai vainotaan tahi vaivataan, niin olkoon se rauha ja ilo,

jonka Sinä olet minulle taivaallisessa valtakunnassasi varannut,

minun toivoni ja korkein lohdutukseni. Kun viimein kuolema tunkee

minuun, niin sano minun sielulleni, että Sinä autat minua, Sinä kan-

natat minua, 


Sinä tuet minua vanhurskautesi oikealla kädelle, Herra, Sinä olet luvannut 

kuulla rukoukseni oma rakkautesi ja armahtavaisuutesi tähden.


Amen.


( Haqvin Spegel, 1645.1714 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti