Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 28. syyskuuta 2020

Päivän Rukous, Syyskuun 28. päivä









Katso, minä olen sinua sulattanut, hopeata saamatta.

Minä olen sinua koetellut kärsimyksen pätsissä.


Jes. 48, 10.


Herra Jumala, taivaallinen Isäni !


Sinun Henkesi on minulle opettanut, että kärsimisessä,

jonka Sinä minulle lähetät, on siunaus. Sinä olet avannut

silmäni näkemään sen totuuden, että kaikki, mikä on 

olemassa, tarvitsee puhdistusta siirtyäkseen alkuperäisestä

luonnontilastaan jalostettuun ja täydelliseen.


Kaikkialle Sinä, Jumalani, olet olet säätänyt sen lain, että se, 

mikä on jalostettava, ei voi sellaiseksi tulla menettämättä

jotakin. Niinpä on muuttumattomana, jumalallisen lain seu-

rauksena sekin, että jokainen ihminen tarvitsee tulla kärsimyk-

sen kautta puhdistetuksi. Minuakin Sinä. Jumalani, muovailet

koettelemusten kautta paremmaksi, että minä voisin Sinulta

vastaanottaa korkeampaa elämää ja korkeampaa onnea.


Avaa silmäni näkemään tämä ihme Sinun kasvatustyössäsi.

Kuinka minulla olisi niin vähän ymmärrystä ja nöyryyttä,

että asettuisin vastustamaan tämän yleisen lakisi soveltamista

minuun itseenikin, Herra Jumala.


Sinä olet opettanut minulle, että minun on meneminen sisälle 

Sinun valtakuntaasi monen ahdistuksen kautta. Painojen avulla

Sinä teet minut vapaaksi ja voimakkaaksi. Minä rukoilen Sinua,

Isä, Jeesuksen nimessä, että Sinä minulle lahjoittaisit Pyhän

Henkesi, niin että minä kaikissa vaikeuksissani tuntisin Sinun

armollisen läsnäolosi, Sinusta iloitsisin ja Sinun voimallasi kestäisin.


Herra, ole minun kanssani nyt ja iankaikkisesti.


Amen.


( Alksander Vinet, 1797-1847 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti