Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 23. syyskuuta 2020

Päivän Rukous, Syyskuun 23. päivä





Ei istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala,

joka kasvun antaa.


1 Kor. 3, 7.


Laupias, armollinen Jumala !

Kuka minä olen, että minua näin muistat ? 


Sydämeni on täynnä riemua ja ylistystä. Sinä olet pehmittänyt 

peltoni, sen pellon, jota minä pidin pelkkänä kivikkomaana. Jo

näkyy liikettä kuolleitten kentällä. Sinä olet siunannut köyhät

sanani ja suonut minulle armon nähdä oraitten vihannoivan,

hedelmiä ennustaen. 


Suuri on Sinun nimesi, Herra, ja Sinun kunniasi täyttää maan. Oi,

siunaa meitä vastakin ja pysy sanallasi meidän luonamme. Minä

kiitän Sinua, minun Herrani ja minun Jumalani, että olet avannut

minun silmäni näkemään ja käsittämään Sinun sanasi : Jumala on

väkevä niin sovittamaan, että te olette rikkaat kaikkiin hyviin töihin.


Nyt ymmärrän, kuinka tämä saattaa ja kuinka sen pitää tapahtua,

nimittäin oman toimeliaisuuden ja uhrauksen kautta, johon Sinä

annat voimaa ja siunausta, niin että se menestyy ja kantaa hedelmää.

Sinä olet ikuisesti uskollinen Jumala, Sinuun minä tahdon toivoa ja 

yksin Sinuun kokonaan uskaltaa.


Auta minua, rakas Jumala, ja siunaa minun työtäni.


Amen.


( August Hermann Francke, 1663- 1727 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti