Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 19. syyskuuta 2020

Päivän Rukous, Syyskuun 19. päivä

 


Näinä viimeisinä päivinä on Jumala puhunut meille Pojan

kautta, joka on Hänen kirkkautensa säteily ja Hänen

olemuksensa kuva.


Hebr. 1. 2-3.


Herra Jeesus, Sinä vaihdoit iankaikkisen kirkkautesi ja

majesteettisi meidän köyhiin elinehtoihimme. Siunattu ole

Sinä, ihmeellinen lapsi, joka olet väkevämpi ja viisaampi

kuin maailman kaikki voima ja ymmärtäväisyys, koska 

Sinussa asuu Jumalan voima ja ymmärrys.


Siunatut olkoot Sinun huulesi, jotka vielä eivät lausuneet

yhtään sanaa, mutta ne saivat taivaalliset sotajoukot valtavin 

äänin ylistämään Jumalaa. Pyhä ja puhdas lapsuus, ihanampi

kuin mikään toinen lapsuus, joka on eletty täällä maan päällä,

anna Sinä meille lapsen oikeus Jumalan tykönä. Vaikuta, että me

olemme tervetulleita Jumalan luo niinkuin hyvät lapset.


Herra Jeesus, Sinä olet tosi valo, armahda minua. Viivy minun 

luonani, avaa minun silmäni niin täydellisesti, että minä saan 

näköni ja voin nähdä Sinut kirkkaudessa. Tee Sinun armosi 

minussa voimakkaaksi ja vaikuttavaksi. Ojenna minulle kätesi

ja johda minut ulos elämän sumuista siihen aurinkoiseen kirk-

kauteen, jossa Sinä asut.


Herra Jeesus, kuule minun henkeni huokaus. Minä tahdon tulla 

Sinun tykösi ja Sinun valkeudessasi nähdä iankaikkisen valkeuden.


Ylistetty ole Sinä, Herra Jeesus, Jumalan Poika ja Ihmisen Poika.


Amen.


( Bernhard Clairvauxlainen, 1090-1153 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti