Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

tiistai 29. syyskuuta 2020

Päivän Rukous, Syyskuun 29. päivä




Minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani,

asu mitään hyvää.


Room. 7, 18


Kaikkivaltias Jumala, Sinun edessäsi minä, vaivainen syntinen

ihminen, tunnustan monet rikkomukseni, monet turhat ajatukseni

ja monet tarpeettomat sanani, koko suruttoman ja sokean elämäni 

ja suuren rakkauteni itseeni.


Minä en ensinkään ole ollut niin jumalinen, kuin miltä olen näyttänyt.

Minä olen mieluummin kuunnellut himojani kuin Pyhän Henkesi

uskollisia varoituksia. Kaikki tämä inhoittaa minua ja minä kadun

sitä vilpittömästi. Kun armonaikaani vielä jatkuu, niin minä

etsin Sinua.


Anna minulle anteeksi Jeesuksen Kristuksen tähden. Tee minut 

varmaksi siitä, että minä Sinulta omistan anteeksiantamuksen,

niin että minä saan voimaa kuolla itsestäni ja elää Sinun tahtosi

mukaan. Herra Jumala, minussa aivan varmasti ei asu mitään 

hyvää. Kykyni on mitätön, minun ymmärrykseni on viallinen ja

usein se on mielettömyyttä.


Minun hurskauteni paljastaa lukemattomia tahroja, eikä sitä 

voida asettaa näytteille. Kaikki minussa on kelvottomuuden

kerää, ja kuinka paljon minä sitä kerinkin, niin minä löydän 

ainoastaan surkeutta. Katso, Herra, tälläinen minä olen.


Minä rukoilen Sinua, että Sinä pohjia myöten paljastat minun 

pahan luontoni ja synnytät minut uudesti ja teet minut kokonansa

toiseksi. Tee minusta Sinun vapaa, pelkäämätön, todellinen lapsesi.


Rakas Herra, ota minut huostaasi ja tee minusta jotakin.


Amen.


( Martti Luther, 1483-1546 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti