Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

lauantai 12. syyskuuta 2020

Päivän Rukous, Syyskuun 12. päivä.

Kirkkauden valtaistuin | Valon tuoksu


Silmä on ruumiin lamppu. Jos siis silmäsi on terve,

niin koko sinun ruumiisi on valaistu.


Matt. 6, 22.


Herra Jeesus Kristus, uudista minun heikko elämäni Sinun 

elämänvoimiesi kosketuksella. Johda minun tekemiseni oikeaan,

niinkuin Sinun tekosi aina olivat oikeat. Suuntaa minun odotukseni 

ja toivoni Jumalaan, niinkuin Sinä aina näit taivaallisen Isäsi kasvot

ja hänen käskyjänsä odotit.


Vedä Henkesi vaikutuspiiriin minun omatuntoni. Puhdista ja pyhitä ne

Hengelläsi, niin että se kotiutuu Sinun Henkesi maailmaan. Vedä minua

rakkaudellasi taivallisen Isäsi yhteyteen. Minun Herrani ja Lunastajani,

minä nostan silmäni Sinun Ristiäsi kohti. Minä näen, kuinka Sinä

ristinpuussa tuomitset minun syntini sen kauheitten seurausten tähden.

Mutta minä näen myös, että Sinä vedät ihmissielut ylöspäin Jumalan

rakkauden kokemukseen.


Sinä annat minun nähdä kaikkein valtavimman todistuksen taivaallisesta

rakkaudestasi. Sinä valaiset minun sydämeni. Sinä autat minua vaeltamaan

vanhurskaudessa Sinun ja Isäsi edessä. Sinä vahvistat Hengelläsi minun

elämäni, niin että minä voin pitää omantuntoni puhtaana, vilpittömänä ja

rukoilevana. Hengelläsi Sinä autat minua omistamaan Sinun omia, korkeita

vaikuttumiasi.


Anna minulle, rakas Vapahtajani, semmoinen uskollisuus, semmoinen pyhitys

ja semmoinen toivo, että minä aina kasvaisin Sinun tuntemisessasi. 


Tee omatuntoni rehelliseksi, niin että minä kestävästi ja itseni kieltäen olen

Sinun Henkesi hallittavana.


Amen.


( Phillips Brooks, 1835-1893 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti