Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 16. syyskuuta 2020

Päivän Rukous, Syyskuun 16. päivä

 Bright Light Of Jesus Christ In Blue Sky With Clouds Stock Photo, Picture  And Royalty Free Image. Image 25445617.


Te ette ole lihan vallassa,  vaan Hengen, jos kerran Jumalan

Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se

ei ole hänen omansa.


Room. 8, 9.


Jumala, Pyhä Henki, Sinä lohdutat kaikkia hurskaita 

murheellisia sydämiä. Sinä olet uskon ja rakkauden, 

valkeuden ja kaikkien taivaallisten lahjojen Henki. Tule

ja anna Sinun kirkkaiden säteittesi valaista minun omaa-

tuntoani.


Lahjoita minulle oikea ja valaistu ymmärrys Sinun jumalallisen

tahtosi käsittämiseen. Täytä minut uskon varmuudella Kristuksen

tähden. Varusta minut uskon kilvellä pahan kaikkia palavia

nuolia vastaan. Tee minut väkeväksi Herrassa, niin että minä 

taistelen sankarillisesti ja saavutan ihanan voiton pahuuden 

voimista ja vehkeistä.


Pyhä Henki, tule ja täytä kaikki uskolliset sydämet Sinun lohdutuk-

sellasi. Sinä olet kaikkien kristittyjen aurinko ja ilo. Sytytä minussa

pyhä tulesi, joka minusta polttaa kaikki pahat himot ja kaiken oma-

päisyyden. Sinä olet jumalallisen totuuden opettaja, joka pyhität ja 

lahjoitat iankaikkisen elämän.


Anna minulle, arvottomalle ihmisraukalle, armolliset lahjasi, niin

että minä opin oikein tuntemaan Jeesuksen Kristuksen ja elän nuh-

teetonta kristillistä elämää. Pysytä minut yhteydessäsi loppuun asti.

Anna minun kasvaa Kristuksen tuntemisessa.


Tee minut yhä enemmän alttiiksi kiittämään ja ylistämään Jumalaa,

meidän Isäämme ja Herra Jeesusta Kristusta.


Amen.


( Martti Luther, 1483-1546 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti