Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

sunnuntai 7. helmikuuta 2021

Päivän Rukous, Helmikuun 7. päivä

 


Katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä 

maailman loppuun asti.

Matt. 28, 20.


Herrani ja vapahtajani, minun iloni ja onneni on, että

Sinä olet kerran ollut täällä maan päällä, jota minun 

jalkani vielä polkee.


Minä kiitän Jumalaa, että Sinä synnyit Betlehemissä ja kasvoit

Nasaretissa ja kuolit Golgatalla. Mutta minun ja näiden 

tapahtumien välillä on enemmän kuin kahdeksantoista vuosisataa,

ja mitä hyötyä minulle on menneisyydestä, jollei sitä voida minulle

tehdä eläväksi juuri tänä nykyhetkenä, jota minä täällä elän ?


Sinä olet minun sieluni ystävä ja Sinä olet ollut täällä maan päällä

ruumiillisessa muodossa ja veljien kaltainen. Mutta Sinä olet tullut

meidän kaikkien omaksi vasta sitten, kun maallinen olotilasi on 

päättynyt ja Sinä olet siirtynyt iankaikkisuuteen. Nyt Sinä olet

kaikkien omiesi luona maaiman loppuun asti, eikä minun tarvitse

odottaa sopivia päiviä eikä Sinua etsiä sukulaisten ja ystävien 

keskuudesta, teiltä ja poluilta.


Sinä olet nykyhetken tuokiossa minun luonani. Sinä olet luonani 

joka hetki, kun minun sieluni Sinua ikävöi. Ja kun minä Sinut 

unohdan, Sinä kuitenkin olet minua lähellä ja Sinä teet työtä sitä

varten, että minä uudelleen avaisin sydämeni ovet Sinulle.


Auta minua, että näin tapahtuisi, Herrani ja Vapahtajani.


( Pontus Wikner, 1837-1888 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti