Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 17. helmikuuta 2021

Päivän Rukous, Helmikuun 17. päivä

 




Jeesus Daavidin Poika, armahda minua !

Mark. 10, 47.


Jeesus Kristus, Sinä orjantappuralla kruunattu ja ristiinnaulittu

Kuningas, minä olen arvoton aihe Sinun kyyneliisi, jotka Sinä 

vuodatit, kun heittäydyit kasvoillesi Getsemanessa. 


Minä olen häväissyt ja polkenut Sinun vertasi, joka tihkui,  kun

Sinä kuljit Golgatalle. Minulla ei ole mitään oikeutta nojata Sinun

syliisi. Mutta, laupias Herra, älä ajattele sitä, mikä minulla on takana.

Älä lakkaa olemasta armollinen minua, hädässä olevaa ihmistä

kohtaan.


Älä jätä minua kuolemaan tien viereen. Nosta minun avuton sieluni ja

kanna se majapaikkaan. Vuodata jotakin vähää, edes pisara vertasi

minun haavoitetulle sydämelleni. Sinä, kuolleitten herättäjä, tee minun

kylmettynyt sydämeni eläväksi. Tee se palavaksi, niin että sydämeni

havaitsee, että Sinä olet Se, joka minut on temmannut kuoleman kidasta.


Laupias Herra Jeesus, Sinä salaperäinen kulkija, joka astut rinnallani,

tee itsesi minulle tiettäväksi. Tee näin, ja sitten tie ei enää ole oleva raskas

minun vaeltaa, kun minä samoan iankaikkisuutta kohti, Sinun jälkiäsi

seuraten.


Auta minua, Herra Jeesus Kristus.


Amen.


( Lars Levi Laestadius, 1800-1861 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti