Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 15. helmikuuta 2021

Päivän Rukous, Helmikuun 15. päivä

 




Hän on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa.

1. Piet. 2, 9.


Herra, minun Jumalani, kun minä rakastin pimeyttä,

minä en Sinua tuntenut, vaan vaelsin yöstä yöhön.


Mutta Sinä johdit minut ulos sokeudestani. Sinä tartuit

käteeni ja kutsuit minut luoksesi. Ja nyt minä Sinua kiitän,

että Sinun valtava äänesi tunki minun sydämeeni. Sinä olet

minua armahtanut, ja ja Sinun valkeutesi säteet loistavat

minun ylitseni.


Johda minut täyteen valkeuteen, että se valaisisi minut ja kaikki

synkkyys poistuisi. Irroita minun sieluni synnin kahleista, että 

minun sieluni iloitsisi Sinun pyhästä nimestäsi. Kuule minua, Herra,

ja johda minut pois tämän ajallisen elämän levottomuudesta

iankaikkisen autuuden satamaan.


Herra Jeesus Kristus, Sinä olet minun turvani. Sinä olet minun kirkas

tähteni elämän pimeydessä. Ohjaa minun laivani aallokon läpi, etteivät

syvyydet minua niele, vaan että minä pääsen Sinun luoksesi, taivaalliseen

isänmaahani. 


Minä huudan Sinulle, minun ainoa turvani, ja pidän kiinni Sinun ristisi

puusta. Auta minua ja pelasta minut ja ota minut Sinun salattuun 

kirkkauteesi. Sinä olet minut vapauttanut ja minut vetänyt yhteyteesi.


Kiinnitä minut armoosi. Johda ja hallitse minua ja tee minut

täydelliseksi Sinun valtakunnassasi.


Amen.


( Kirkkoisä Augustinus, 354-430 )


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti