Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 10. helmikuuta 2021

Päivän Rukous, Helmikuun 10. päivä

 



Kiitos Jumalalle, että te synnistä vapautettuina olette

tulleet vanhurskauden palvelijoiksi.

Room. 6, 18.


Herra, kaikkivaltias Jumala, minä tiedän, että kaikki,

mikä minulla on, on Sinun antamasi lahja. 


Ainoa, mikä minulla on ja kokonansa on minun oma tekoni,

on minun syntini. Sinun hyvyytesi tähden, minä Sinua nöyrästi

rukoilen, ettet Sinä minua kohtele minun syntieni mukaan. 

Kohtele minua Sinun suuren laupeutesi mukaan. Lähetä Pyhä Henkesi

valaisemaan ja vahvistamaan minun sydäntäni, niin että minä vaellan

Sinun käskyjesi tietä.


Anna minun vakaaksi täyttää sitä, minkä Sinä olet minulle osoittanut oikeaksi.

Auta minua, ettei mikään kiusaus saa minua poikkeamaan Sinun käskyistäsi.

Tue minua, niin etten minä lankea. Mutta jos minä hairahdun, niin anna

minulle armosi, että minä miehuullisesti nousen. Ole minun kilpeni kaikkia

viholllisen nuolia vastaan. Taivuta minut kaikkeen, mikä on hyvää.


Lujita minua, niin että minä mihinkään poikkeamatta vaellan Sinun teilläsi.

Herrani ja Jumalani, Sinä tämän voit ja tahdot tehdä. Sinulle ei mikään ole

mahdotonta, ei sekään, että Sinä itseesi kiinnität minut, voimattoman ihmisen.

Sinä uskollinen Lohduttajani, älä hylkää minua äläkä väsy minun paljoon

ahdistukseen. Anna minun sielulleni rauha ja lepo Sinussa.


Sinä rakas Jumala, joka et mitään tarvitse, katso, kuinka minä näen nälkää

ja kärsin janoa, katso, kuinka alaston minä olen, ja kuinka minä värisen 

kylmästä. Laupein, rakkahin Herra, minä aivan itken voimattomuudessani.

Ojenna rakas ja hellä kätesiminua kohti, kosketa sydäntäni ja paranna se.


Jumalani, anna minun sieluni uudelleen iloita Sinun lohdutuksestasi. 


Amen.


( Birgitta, 1303-1373  )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti