Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

keskiviikko 24. helmikuuta 2021

Päivän Rukous.. Helmikuun 24. päivä

 


Iänkaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden 
minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta.

Jer. 31,3.


Vedä minua, Herra, että innolla lähtisin Sinua  seuraamaan. 


Sinun vetämisesi on minulle välttämätön. Sillä jos Sinä et vedä, 

ei kukaan tule eikä kukaan seuraa Sinua, koska jokainen 

kääntyy vain itseensä. 



Mutta jos sinä vedät, katso, silloin lähden kiiruhtaen ja juosten. 

Mutta milloin et vedä, silloin en juokse enkä etsi, niin, tuskimpa minulla 

on haluakaan Sinua seurata. 



Mutta jos kätesi minulle ojennat, niin juoksen sitä ripeämmin, kuta 

voimakkaammin minua vedät. Ystäväni ääni, joka minua vetää, kuuluu 

näin ; 'Kun minut maasta ylennetään, niin vedän kaikki tyköni' .

Vedä siis, Herra Jeesus, minua puoleesi, niin en ainoastaan minä, vaan me 

kaikki juoksemme kutsuasi noudattaen.



Vedä ensin minua ja anna sitten toisten seurata, minun elämäni esimerkin 

nähdessään. Mutta ettemme ylpeyteen lankeaisi, on meidän nöyrästi 

uskottava, ettemme omin voimin ole juoksuamme aloittaneet, vaan että 

Sinun rakkautesi voima on meitä vetänyt.


Ketä Isä vetää, hän Sinua seuraa ja unohtaa itsensä. Minun sieluni on riippuvainen 

Sinun Henkesi vaikutuksesta ja pelastavasta armostasi. Kun sinä käsket ja vedät, 

niin sieluni nousee maasta. Mutta jos käännät kasvosi pois minusta, niin se 

vaipuu kokoon ja surkastuu. Kuitenkin Sinä rakkautesi ja hyvyytesi 

tähden minut korjaat. 


Ihmeellisesti Sinä oikealla kädelläsi minut tykösi johdatat. 


Amen.

(Tuomas Kempiläinen, 1380-1471)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti