Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

torstai 18. helmikuuta 2021

Päivän Rukous, Helmikuun 18. päivä

 




Minä katson sen puoleen,joka on nöyrä, jolla on

särjetty henki ja arka tunto sanani edessä.

Jes. 66, 2.


Herra Jumala, minä etsin Sinun armoasi kuin sormellani

sillan raosta kurkkien.


Minä pyydän Sinulta Kristuksen Henkeä ja elämää, ja tahdon

alati olla rukouksessa edessäsi. Minä anon Sinulta, Herra, pelon

ja rakkauden Henkeä, ettei oma lihani tulisi minulle käsivarrekseni.

Anna minulle elävä ja sisällinen Jumalan tunto Sinun Henkesi lahjana.


Ja vaikka se olisi minussa jos kuinkakin pieneksi sammunut, niin minä

rohkaisen itseni ja kilvoittelen Sinun edessäsi, että vanhurskauden

aurinko Kristus saisi oikean kirkkautensa ja valkeutensa lahjoittaa

sielulleni, niinkuin Sinä itse olet luvannut pyhässä sanassasi. Anna Sinun

Pyhä Henkesi minussa vaikuttaa murheellinen sydän, joka tulee tuntemaan

oman petoksensa ja sen monet kavalat juonet.


Tutustuta minua Henkesi salaisiin kurituksiin ja opetuksiin. Anna Henkesi

tehdä minut Kristuksen kaltaiseksi, niin että minä pysyn pienenä ja hyvin 

sovin yhteen muiden ihmislasten kanssa. Tee joka päivä minulle eläväksi 

minun lapsenoikeuteni Sinun yhteydessäsi. 


Sinun luvallasi minä syntisenä uskallan uskossa omistaa Kristuksen auttajak-

seni. Varjele minua, etten hyvänä päivänä tätä unohtaisi. Auta minua aina

antamaan Sinulle kunnia, joskin itse mielestäni olisin kuinkakin kaukana

Sinusta. Varjele minua hengellisestä hitaudesta. 


Tee minut eläväksi ja toimeliaaksi hengessäni, että minä Sinua rakastaisin.


Amen.


( Paavo Ruotsalainen, 1777-1852 )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti