Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

perjantai 26. helmikuuta 2021

Päivän Rukous,, Helmikuun 26. päivä.

 




Iänkaikkisesti pysyy Sinun Sanasi, Herra, vahvana taivaissa. 
Sinun uskollisuutesi kestää polvesta polveen.

Ps. 119, 89-90


Pyhä, kaikkivaltias Jumala, Sinua minä ylistän Sinun
suuresta hyvyydestäsi, että Sinä olet laskenut vahvan 
perustuksen vanhurskauttamiselleni ja ole sanassasi
käskenyt minua uskomaan ja kieltänyt epäilemästä.

Anna Minulle, uskollinen Jumala ja Isä, anteeksi, että
minä olen liian heikosti turvautunut Sinun sanasi 
vakuutukseen autuuteni vahvasta perustuksesta, joka on
Jeesus Kristus. 

Pelkkään epävarmuuteen ja sieluni epätoivoon minä joudun, kun turvaan 

omiin tai muiden tekoihin, tai kun nojaudun sydämeni epävarmoihin 

heilahduksiin. Mutta kun istun Sinun jalkojesi juuressa, Jeesus, ja omaksun 

Sinun sanaasi, silloin on uskoni varma.


Auta minua aina turvaamaan Sinun iänkaikkiseen totuuteesi, Sinun sydämelliseen, isälliseen laupeuteesi ja Sinun kaikkivoipaan valtaasi ja siinä horjumattomasti pysymään lujana. 

Herra Jeesus Kristus, Sinä olet tie, totuus ja elämä. Sinua, iänkaikkinen tie, minä rukoilen, älä salli minun joutua loitolle Sinusta. Pue minua sinun vanhurskautesi puvulla. Johda minun jalkani sille palvelemisen tielle, jota Sinä itse vaelsit. Johda minua oikealle tielle. 

Kuule minun rukoukseni Sinun armosi tähden. 


Amen.

(Johann Arndt, 1555-1621)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti