Vaan iloitkaa siitä että nimenne ovat kirjoitetut taivaissa ! (Luukas 10:20)

maanantai 22. helmikuuta 2021

Päivän Rukous, Helmikuun 22. päivä


Jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä 

näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle.

Snl. 25, 21-22; Room. 12,20


Herrani ja Jumalani, minä kiitän Sinua siitä, että Sinä olet lähettänyt 
minulle vihamiehiä, jotka ahdistavat elämääni.

He ovat olleet minulle suuremmaksi hyödyksi kuin ystäväni. He ovat pakottaneet minua kestäväisesti huutamaan Sinulta apua ja 
ahkerammin viljelemään Sinun 
Pyhää Sanaasi ja olemaan vaelluksessani entistä varovaisempi. Mutta, Herra, 
minäkin tunnen vanhan Aatamin liikehtivän syntisessä sydämessäni. 
Se kiusaa minua vihastumaan ja kostamaan. 

Älä anna minun langeta sen pauloihin, vaan täytä minut Jeesuksen, minun Vapahtajani, voimalla, niin että minä voitan pahan. Taivaallinen Isäni, nöyrästi 
minä kiitän Sinua siitäkin, että Sinä niin anteliaasti olet huolehtinut minusta. 

Anna minulle anteeksi kiittämättömyyteni, kun minä en ole kyllin ravinnut ja 
auttanut köyhää lähimmäistäni. Rakas Herra Jeesus Kristus, elähdytä minun 
hidasta sydäntäni, Sinä, joka rakastit minua niin, että annoit ristin puulla kalliin veresi virrata. Oi Pyhä Henki, tee minun kylmä sydämeni palavaksi säälistä ihmisraukkoja kohtaan, niin että minä kuutelen heitä, enkä milloinkaan torju 
ketään luotani.Opeta minulle sellainen armahtavaisuus, ettei kukaan Sinun 
edessäsi, Herra, huokaile minusta. 

Niin minä uudelleen tahdon Sinua kiittää, Sinä armorikas Jumala. Amen.

(Jesper Svedberg, 1653-1735)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti